Uit een recent onderzoek is gebleken dat consumenten zich op de lange termijn meer bewust worden van het kostenefficiënte potentieel van de elektrische auto. Het is nu meer dan ooit duidelijk dat elektrische voertuigen in populariteit toenemen en bovendien in bewustzijn; hoewel er nog steeds een percentage van de doelgroep is die zich verzet tegen de aanschaf van groene voertuigen als gevolg van hun hogere prijskaartjes, verdienen elektrische auto’s langzaamaan hun status als kosteneffectief op lange termijn.

Vanwege de lage tankkosten en de vrijstelling van congestieheffingen, worden de elektrische voertuigen erkend als de laagste kosten op levensduurbasis, vergeleken met diesel- en hybride auto’s. De klanten beginnen daarom te vertrouwen op het economische kenmerk van de elektrische auto, ervan uitgaande dat het voertuig de extra kosten op lange termijn zal compenseren door minder brandstof, tijd, belastingen en verzekeringen.

Met de lancering van de Mitsubishi i-MiEV en de Peugeot iOn komt er binnenkort een nieuwe generatie volledig elektrisch aangedreven auto’s aan. Om erachter te komen hoeveel het zou kosten om met een elektrische auto te leven, bekijken we de kosten van het kilowattuur per karper, de prijzen en pakketten, de lopende kosten en de toekomstige autoverkoop.

Het eerste interessante aspect is de prijs van gas. Als de auto 30 mpg krijgt, kost het gas £ 1,84. De conclusie is dat de kosten om een ​​auto op gas te laten rijden £ 6,1 per mijl bedragen. Wat benzine betreft, gebruikt een hybride auto de energie van benzine met een efficiëntie van 25%, aangezien de meeste energie verloren gaat in autodynamica, motorverwarming en weerstand. Door het volledige potentieel van 100% te benutten, zou dezelfde auto tot 140 mijl op een gallon kunnen rijden, in plaats van slechts 30 mijl.

De batterij van een elektrische auto laadt en ontlaadt kilowattuur door gebruik te maken van een elektriciteitsnet met een capaciteit van 90%. De prestaties van de achterste motor zijn afhankelijk van de grootte en het vertaalt de elektriciteit in energie, ook met een capaciteit van 90%. Zowel de Peugeot iOn als de Mitsubishi i-MiEV werken met meer dan 80% mechanische energie, aangezien de auto de conversie van de hoeveelheid van een liter benzine in kilowattuur mogelijk maakt. Met een gemiddelde van 100 mijl, met een snelheid van 80 km / u, zijn de prestaties van de elektrische auto driemaal effectiever dan die van een auto op benzine.